Ai un business la inceput de drum? Iata cum te poti descurca cu detaliile logistice

Daca ai pornit un mic business din pasiunea ta, detaliile logistice pot fi destul de coplesitoare si greu de gestionat, mai ales la inceput. Pentru a putea face fata cu brio trebuie sa cauti foarte multe informatii si sa te asiguri ca iei cele mai bune decizii pe termen lung pentru afacerea ta. Chiar daca incepi lucrurile cu stangacie, prin experienta vei ajunge la niste rezultate profesioniste si la un bun feedback din partea clientilor.

Curierat national

Iata cum poti gestiona detaliile logistice daca esti la inceput de drum in lumea business-ului:

Preluarea comenzilor

Daca esti la inceput de drum si ai un shop online de exemplu, poti sa incerci sa gestionezi comenzile prin intermediul mesajelor si ulterior te poti organiza tu cum consideri. In functie de fluxul de comenzi poti opta pentru crearea unei simple liste sau poate chiar a unui document de tip Excel care sa tina datele cat mai bine organizate si sa ai un istoric complet. Nu te complica cu softuri de la inceput daca nu esti foarte indemanatic cu zona de software development si mai ales daca nu ai un buget foarte generos pentru investitii inca.

Variantele de livrare

Pentru livrare conteaza foarte mult care este volumul de colete pe care il vei trimite. Daca volumul este unul ridicat s-ar putea sa fie mai convenabila semnarea unui contract cu o firma de curierat. Important este ca acea firma sa acopere toate ariile de interes ale business-ului tau si sa livreze in termenii dati, fara prea multe intarzieri. Daca nu stii spre ce firma sa te orientezi, iar cele consacrate iti ofera niste termeni de livrare prea lungi, atunci poti incerca varianta de curier national de la Pttexpress, unde poti descoperi mai multe pachete de livrare in functie de nevoile afacerii tale.

Materialele de livrare

Un alt aspect important il reprezinta materialele de livrare, respectiv cutiile sau plicurile si restul articolelor cu ajutorul carora vei impacheta coletele. Daca ai niste variate de materiale personalizate cu brandul, pe care le realizezi la o firma speciala de printat, atunci trebuie sa te asiguri ca ai suficiente materiale pentru a acoperi comenzile care vin. Fa un calcul estimativ care sa te ajute sa te decizi care sa fie cantitatea de materiale pentru livrare si impachetare ai nevoie. Pe langa asta poti face si un stoc suplimentar pentru a fi acoperit in cazul in care apare o perioada cu un numar mai ridicat de comenzi decat era estimat initial.

Asadar, detaliile logistice trebuie sa fie niste elemente bine puse la punct, tocmai pentru ca produsele care ajung la consumatori sa fie intr-o stare impecabila. Experienta consumatorilor trebuie sa fie un desavarsita, de la metodele de luare a comenzii, pana la ambalare si livrare. Pentru a putea oferi niste servicii de calitate si profesionale, trebuie sa te asiguri ca partea logistica este foarte bine organizata si te ajuta sa ai un proces usor si complet, fara sa ai parte de diverse erori ce vor ingreuna ritmul de crestere al business-ului.

Sursa foto: Pexels.com

Afla noutati! Aboneaza-te la Newsletter

Articole recomandate

Produse recomandate

BATERIE BUCATARIE GROHE SWIFT, CROM

Pret: 499,99 LEI 259,99 LEI

Casa si gradina - oferte

FOTOTAPET AUTUMN FOREST

Pret: 229,00 LEI 126,00 LEI

Casa si gradina - oferte

KIT GALERIE LEMN MASIV WENGE 320 CM

Pret: 179,39 LEI 142,37 LEI

Casa si gradina - oferte

Va invitam sa dati 'Like' paginii noastre de Facebook
pentru a afla zilnic noutati interesante. Va multumim!